بازاریابی دیجیتالی Digital Marketing

به بازاریابی هدفمند، قابل اندازه گیری و تعاملی محصولات و خدمات با استفاده از فن­ آوری دیجیتال به منظور رسیدن به مشتری نهایی، بازاریابی دیجیتال گویند که جزو فرآیندهای پیچیده ی بازاریابی است و در حال حاضر با استقبال زیادی از طرف شرکت ها و سازمان ها روبرو گشته است.

گرچه بازاریابی دیجیتالی با سرعت غیر قابل تصوری که تکنولوژی دارد جزو مهم ترین و اثرگذارترین راه های بازاریابی است ولی اگر از راه درست آن اقدام نشود، تبلیغات نادیده گرفته شده و خیلی راحت به فراموشی سپرده خواهد شد

بر طبق تعریف موسسه بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتالی شامل به کارگیری و استفاده از انواع کانال ها و ابزار دیجیتالی در جهت ترفیع و ترویج فروش محصولات و خدمات به مشتریان است. که به گفته کایزر کوفسکی و همکارانش چرخه بازاریابی دیجیتالی در قالب ۵ مرحله قابل شرح است.

چرخه بازاریابی دیجیتالی

جذب:

در این مرحله شرکت به دنبال جذب مشتریان برای مراجعه به وب سایت و خرید از شرکت است

درگیر کردن:

در این مرحله شرکت درصدد کسب مشتریان در فرایند خرید از شرکت است

حفظ:

در این مرحله شرکت به دنبال حفظ مشتری برای ایجاد وفاداری و مراجعه مجدد به شرکت و وب سایت خود است.

یادگیری:

در این مرحله شرکت با کسب اطلاعاتی از مشتری نسبت به وی دانش و اطلاعات جدیدی کسب می کند.

ارتباط:

در این مرحله شرکت از طریق اینترنت و وب سایت خود سعی در ایجاد و حفظ ارتباط دایمی با مشتریانش دارد.

 

منبع: دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دچیتالی

ممکن است بخواهید؛ قبل از هر اقدامی برای حفظ و توسعه در کسب و کارتان، ابتدا با یک مشاور مشورت کنید.
بر روی درخواست مشاوره کلیک کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

,

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار × 3 =

فهرست