برنامه اجرایی فروش B2B در دوران کرونا ویروس
A Coronavirus Action Plan for B2B Sales
درآمد مطمئن ایجاد کنید
- اقدام سریع برای ارزیابی مشتریان، محصولات، کانالهای توزیع و محدوده جغرافیایی حضور مشتریان
- ایجاد یک تیم قوی و چابک برای انجام معاملات مهم و اساسی در مواجهه با فرصتهای پیش رو
- ترسیم یک نقشه برای تعیین نقاط درآمدزای بلقوه از مشتریان و محصولات به عنوان راهنمای سرمایه گذاری
- ایجاد یک تیم در راستای انجام هماهنگ عملیات فوری
نحوه ارایه ارزش را اعلام کنید
- تماس با مشتریان برای نشان دادن توانایی، مشارکت و در دسترس بودن
- شناسایی اولویت سفارشها برای اعلام قدردانی و همدلی
- در صورت لزوم، مرور مجدد انتظارات مشتری
- ایجاد سهولت در خرید دیجیتالی و راه اندازی کمپینهای هدفمند
- استفاده از عناصر ارزش، برای تعریف مجدد پیشنهادات معمول و جدید
مراقب حاشیه سود باشید و نرخ بازگشت سرمایه در هزینههای ورود به بازار را بهینه کنید
- عدم تخفیف زیاد و ناسنجیده بر روی قیمتها
- لحاظ کردن سرمایه گذاری ها بر روی استراتژیک ترین مشتریان
- سرعت بخشیدن به تغییر در ظرفیت فروش، از جمله محاسبات جدید برای فروش مجدد و فروش جانبی(مکمل)
- انتقال و کاهش دادن بازاریابی و فروش حضوری به کانالهای دیجیتال
- مطابقت ظرفیت فروش با فرصتهای جدید در بازار
- تاحد امکان کاهش هزینه پوشش دهی و توزیع
- بودجه بندی سرمایه گذاری برای توجیه و تعیین نقش هر مبلغی که هزینه میشود
از بکارگیری تکنولوژی برای فروش استقبال کنید
- مجهز کردن تیم فروش به فنآوری برای فروش از راه دور
- ترغیب کردن مشتریان، شرکای تجاری و کارکنان برای خو گرفتن و همکاری برای استفاده از خدمات جدید
- مسلح کردن تیم فروش به منظور ارایه یک بازی عالی در محیط مجازی
- استفاده از آنچه اموختهاید برای اولویت بندی نقشه راه دیجیتال
- تسریع در انتقال از شیوه فروش قبلی به مدل فروش دیجیتال
کارکنان ماهر خود را حفظ کنید و آنها را رشد دهید
- اطمینان بخشی(قوت قلب دادن) به تیم فروش، به ویژه به افراد برجسته تیم
- مبانی اساسی را دوبرابر کنید: مربی گری فرد به فرد، مدیریت قیف فروش و برنامهریزی مالی
- فرهنگ سازی استفاده بیشتر از فضای مجازی
- حرکت سریع به منظور پرکردن شکاف استعدادی
- ارزیابی مجدد کارکنان به منظور آمیختن آنچه شما نیاز دارید و آنچه آنها در آن عالی به نظر میآیند
- آموزش و توانمند کردن کارکنان خط مقدم، درخصوص رفتارهایی که لازم است در محیط جدید بدانند تا موفق شوند
این مطلب توسط نوید سیفی(MBA&DBA Graduate)، ترجمه (ویرایش و بازنویسی) شده است.
منبع: https://www.bain.com
By Mark Kovac, Jamie Cleghorn, Thomas Whiteley and Wade Cruse
March 20, 2020
نحوه انتشار مطلب: ذکر نام نوید سیفی و آدرس سایت www.upseifi.ir .