UPS چیست؟
راه حل(Solution):
راهحل، پاسخ یا پاسخهای پیشنهادی در راستای حل یک سوال یا رفع یک مساله است. راهحل در کسب و کار، ممکن است محصول، خدمات یا شیوه ارایه آن به بازار باشد. خدمات مشاورهای، ترکیبی از ایدهها و روشهایی (از طراحی یک مدل کسب و کار یا طرح بازاریابی تا تعیین تکنیکهای بازاریابی) است که مشاور درمسیر دستیابی به اهداف، از آنها برای کمک به یک شرکت(برای غلبه به مشکلات و بهبود عملیات)، استفاده میکند.
کاربردی(Practical):
کاربردی بودن، قابلیت یک ایده یا یک روش در قدرت عملیاتی شدن آن، است. کاربردی بودن در کسب و کار، امکان انجام و تواناسازی شرکت در استفاده از راهحلهای موثر برای دستیابی به اهداف است. مشاور با شناخت از تواناییهای شرکت(مالی، منابع انسانی، تجهیزات و …) امکان بکارگیری و عملیاتی کردن راهحلها را بررسی کرده تا شرکت بتواند تحت یک پروژه، راهحلها را اجرا کند.
منحصربه فرد(Unique):
منحصربه فرد، یگانه بودن و خاص بودن است. منحصربه فرد در کسب و کار، ایجاد تمایز نسبت به رقبا با استفاده از روشهای متفاوت اجرای راهحلها است. همه مشتریان شرایط عمومی خاص و درعین حال نیازهای اختصاصی دارند. مشکلات کسب و کار برای اغلب شرکتها یکسان است، هر پاسخی که در مواجهه با مسالهای بهعنوان ایده مطرح میشود هم ممکن است در شرکتهای مختلف راهحل فرض شود. ولی شیوه اجرایی کردن راهحل میتواند تفاوت ایجاد کند و پیاده سازی متفاوت روشها، شرکت را نسبت به رقبا، منحصربه فرد میسازد. مشاور با ریشهیابی مشکل، راهحل ارایه میدهد و با شیوه متفاوت کاربردی کردن راهحل، میتواند نتایج منحصربه فرد را برای کسب و کار، به ارمغان بیاورد.
راهحلهای کاربردی منحصر بهفرد(UPS):
مدیریت سنتی در دهههای گذشته موفقیتهایی را بهدنبال داشته است، اما روشی قدیمی است که به اندازه کافی برای ایجاد تفاوت در بازار رقابتی امروز، موثر نیست. زیرا بطور کلی در چند سال گذشته، پرسشهای سازمانها تا به امروز تفاوت چندانی نکرده است، اما دیگر پاسخهای دیروز ما برای پرسشهای امروز سازمانها کارآمد نیستند.
بنابراین، شیوه مشاوره ما برپایه ارایه راهحلهای کاربردی منحصربهفرد Unique Practical Solutions(UPS) ، است. این رویکرد برگرفتهشده از روش مشاوره مساله گرا (Problem Based Consulting) و براساس مفهوم مشاور-مربی(Coach-Consultant Concept) است.